0


طراحی برای خانم ها و آقایان

دسته بندی ها : برندسازی, گرافیگ 25 آذر 1399 مجید حفیظی 2679 بازدید

در این مطلب میخواهیم نکات و مثالهایی را در مورد نحوه طراحی برای خانم ها و آقایان ارائه دهیم و بگوییم که چگونه می توانیم آنها را به طور همزمان جلب کنیم. مطلبی که خواندن آن را بسیار توصیه می کنیم.

به نظرم اول باید به این درک مهم برسیم که همه ما مثل هم نیستیم.

اساسا من نمی خواهم به تفاوت های جنسیتی اعتقاد داشته باشم. به نظرم اینکه فکر کنیم زنان نمی توانند حرفه ای توپ بازی کنند، مردان نمی توانند از یک گالری هنری لذت ببرند، یا اینکه مردان نمی توانند شنونده خوبی باشند، و زنان نمی توانند لاستیک پنچر شده ی ماشین خود را عوض کنند، کاملا اشتباه است. نه، من اصلاً این ایده را دوست ندارم. من قاطعانه معتقدم که وقتی ما از همان بدو تولد با بچه هایمان مثل “بچه” های ساده رفتار کنیم، این اختلافات کاهش می یابد.

اما به این موضوع اعتقاد دارم که تفاوت هایی در نحوه دیدن زنان و مردان از جهان وجود دارد.

به عنوان یک طراح ، اگر می خواهیم بیشترین تعامل را با مشتریان خود داشته باشیم ، مجبور خواهیم شد با این تفاوت ها کنار بیاییم.

طراحی برای خانم ها:

داستان ها، جزئیات و طراحی

۱. خانم ها می خواهند چیزهایی از بهترین لحظات خود به یاد بیاورند.
خانم ها می خواهند چیزهایی از بهترین لحظات خود به یاد بیاورند. ممکن است تصویری از یک خانه ی زیبا، یک ماشین خاص با رنگی خاص یا حتی عکس یک بازیگر محبوب. اینها تصاویری را به یاد آنها می اندازد. آنگاه خانم ها ما را می پذیرند و می گویند: ما از افرادی خرید می کنیم که می دانند ما چگونه زندگی می کنیم. ما وقت رویاپردازی برای چیزی را نداریم که هرگز نتوانیم به آن برسیم. در واقع شما با یادآوری آن لحظات خوب، باعث ایجاد رویاهایی در آنها بوده اید که حسی مطلوب را ایجاد کرده است.

۲. خانم ها داستان هایی می خواهند که آنها را به خود جلب کند.
سعی کنید در طراحی محتوا یا تبلیغی که می خواهید خانم ها را به خود جذب کند، داستان سرایی کنید. داستانی با جزییات زیاد که در آن شما با محصول یا سرویسی، یکی از مشکلات خانم ها را حل کرده اید و در واقع یکی از مشکلات خودتان را حل کرده اید.
درواقع ما باید به عنوان طراح به دنبال ارتباط با این مشکلات باشیم تا بتوانیم آن ها را درک کنیم. پس ارتباط برقرار کنید و مشتری بگیرید.

۳. خانم ها قیمت کنونی و حتی آینده ی محصول یا سرویس شما را می خواهند.
شما حتما یک میلیون بار این را شنیده اید: “من این را نصف قیمتی که فلانی بابت ش پول داده خریده ام و  سه سال است که آن را دارم و هیچ مشکلی هم ندارد!”. دقت کنید، قیمت کنونی و حتی آینده. شما باید قیمت یا ارزشی را ارائه دهید که با گذشت زمان هم برای خانم ها جذاب باشد.
این فقط در رابطه با یک محصول نیست. شما به عنوان طراح وب سایت یا طراح یک بنر اینستاگرام باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر خانم ها در نگاه اول بازدید خود قیمت محصول یا سرویس را نبینند ، بلافاصله آنجا را ترک میکنند و صفحات دیگر یا ادامه ی پست یا استوری اینستاگرام یا تبلیغ شما را نخواهند دید. زیرا شما توقع دیدن قیمت کنونی را برآورده نکرده اید. اگر این قیمت وجود داشته باشد ، ممکن است همه آنها را ببینند یا بخوانند.

۴. خانم ها عاشق به اشتراگ گذاشتن با دیگران هستند.
این نکته را به یاد داشته باشید: به اشتراک گذاشتن یک مطلب یا یک تبلیغ توسط خانم ها برای کمک به یکی از دوستان آنهاست نه برای کمک به تجارت شما.
پس در طراحی هایتان حتما توجه خاصی به موضوعاتی مثل کودکان، وسایل خانه، مد و لباس و … داشته باشید که مورد علاقه ی خانم هاست و ممکن است درباره آن ها بحث و صحبت کنند.
و نکته ی آخر اینکه کسب و کار (یا مشتری) شما بتواند مشکلات دوستان یا همکاران خانم ها را نیز حل کند.

 

طراحی برای آقایان:

استدلال، فوریت، جاه طلبی

۱. آقایان مشتاق دیدن تصاویری هستند که آرزوی داشتن آن را دارند.
آقایان مشتاق ماجراجویی هستند. خرید خانه ای که هنوز در آن نیستند، اتوموبیلی که توانایی خرید آن را ندارند و یا یک وسیله سرگرمی هیجان انگیز. آقایان به آینده نگاه می کنند، و در آن آینده تمام آن چیزها به آنها چشمک می زند. نشان دهید که جاه طلبی های منحصر به فرد آنها را درک می کنید. شما به عنوان یک طراح باید این نکته را بدانید که طرح هایتان باید هم قانع کننده و قابل استدلال باشد و هم اغواگر. در این صورت است که آقایان با دیدن طرح، پوستر یا اینستاگرام شما، در نهایت به دنبال لینک پرداخت خواهند رفت. برای به دست آوردن مشتری به حس ماجراجویی و اکتشاف آقایان در زندگی واقعی و آنلاین متوسل شوید.

۲. آقایان استدلال، اصالت و سادگی را دوست دارند.
برای اینکه بتوانید توجه آقایان را به محصولات یا سرویس خود جذب کنید باید بدنبال توصیف مفصلی باشید. شما باید بتوانید با آوردن دلیل، اصالت محصول خود را ثابت کنید. ثابت کنید که تمام مشتریان شما از بسته بندی گرفته تا تحویل و خدمات پس از فروش شما راضی بوده اند. و البته سادگی را فراموش نکنید. آقایان از پیچیدگی خوششان نمی آید.

۳.آقایان همیشه برای نیازهای اکنون خود خرید می کنند.
با پیشنهاد مزایای عالی، به سرعت و با جدابیت های بصری، راه حلی ایده آل به آقایان نشان دهید و محصول یا سرویس تان را بفروشید. اصلا نگران قیمت آینده ی محصولات خود نباشید زیرا آنها به قیمت کنونی فکر نمی کنند. برای آقایان، آینده واقعا آینده است.

۴.آقایان عاشق تمایز هستند.
اگر میخواهید آقایان را مشتری خود کنید، باید متمایز و قابل توجه باشید.
زیرا آقایان به راحتی خانم ها محصول یا سرویسی را توصیه نمی کنند. این یک راز است: با آقایان درباره ی مسائل شخصی شان گفتگو کنید. آنها موضوعاتی مثل مجرد بودن، جذاب و خوش لباس بودن و البته سورپرایز را دوست دارند. تیم فوتبال مورد علاقه شان یا سرگرمی آنها را بخاطر بسپارید. تصاویری از محصول تان را به آنها نشان دهید که بیش از انتظارات آنها باشد و البته متمایز از محصول رقبای شما.

 

اما من می خواهم برای همه طراحی می کنم!

طراحی برای خانم ها و آقایون

خوب ، اول از همه، برای این کار کمی وقت بگذارید. با دقت یک مشتری ایده آل را تصور کنید. خودتان را جای مشتری بگذارید. ممکن است بگویید حتما نباید برای هر دوی آنها طراحی کنم. تلاش برای جلب رضایت همه همیشه بهترین ایده نیست.
اما بیایید تلاش مان را بکنیم.

۱. با انتخاب تصاویر مناسب، طرح خود را قوی و مثبت نشان دهید و بوسیله آن با مشتری روابط عاطفی برقرار کنید.
خیلی زیاده روی نکنید. طراحی خود را واضح و تمیز نگه دارید. حواس ما به راحتی و به دلایلی به راحتی پرت می شود و اگر طرح، وب سایت یا اینستاگرام شما برای خواندن و ایجاد احساس درهم و برهم باشد، به زودی ترک خواهد شد. پس فقط روی دادن یک پیام بصری ساده و جذاب متمرکز کنید.

۲. داستان خود را با صدای بلند برای مشتری تان بخوانید.
محصول یا خدمات خود را کاملا واقعی توصیف کنید و همچنین رضایت سایر خریداران را نیز نشان دهید. انتخاب یک تصویر یا طرح مناسب، به جای هزار کلمه حرف می زند. یک تصویر جذاب و خوب می تواند داستان شما و اثبات باارزش بودن محصول یا خدمات شما را به یادماندنی تر بکند.

۳. همه ما به دنبال سود و مزیت هستیم.
شما باید بتوانید با استفاده از تصاویر و متن، به مشتری تان بگویید که چه چیزی برای او مناسب است. به یاد داشته باشید که خانم ها و آقایان مزایای متفاوتی را در نظر دارند. بنابراین نیاز های فوری و بلند مدت را درنظر بگیرید. شما به عنوان یک طراح باید از المان هایی مثل زیرعنوان، بولت ها، لیست شماره گذاری شده، متن فراخوانی شده و متن های پررنگ در داستان محصول یا خدمات خود استفاده کنید. البته شاید همه اینها را نباید با هم استفاده کنید.

۴. توصیف و به اشتراک گذاری.
اگر میخواهید خانم ها و آقایان شما را توصیف کنند و محصولات و خدمات شما را به اشتراک بگذارند، باید ارزشمند و قابل توجه باشید و بتوانید آن را در طراحی گرافیکی خود نشان دهید و از حد انتظار آنها فراتر باشید.
شما باید بتوانید حتی در تعاملات شخصی مشتریان تان بعد از خرید از شما، حس خوشحالی و شوق ایجاد کنید. اگر فکر می کنید که این کار در حوزه ی کار تخصصی شما نیست، سخت در اشتباه هستید.
شما باید بیش از حد انتظار آنها ظاهر شوید و با مشتری تان در ارتباط باشید. با روش های هوشمندانه ای مثل ایمیل تشکر از خرید، کد تخفیف خرید بعدی یا هدیه روز تولد.

امیدوارم با این مطلب به شما در طراحی گرافیک و ایده وردازی، کمک کرده باشم.
نظر شما پس از خواندن این مطلب چیست؟ آیا بعد از خواندن این مطلب و  هنگام طراحی برای خانم ها یا آقایان، متفاوت طراحی خواهید کرد؟
خوشحال می شویم اگر به ما بگویید که این مطلب برایتان مفید بوده یا نه.

مجید حفیظی
مجید حفیظی

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :