0


طراحی برای شبکه های اجتماعی

دسته بندی ها : برندسازی 3 دی 1399 مجید حفیظی 2941 بازدید
طراحی برای شبکه های اجتماعی

نکاتی درباره بهبود طراحی پست های شبکه های اجتماعی

همه ی ما می دانیم که تصاویر، مهمترین محتوای شبکه های اجتماعی هستند. تصاویر، ایده های شما را به سرعت بیان می کنند. تصاویر در کنار کلمات می توانند بینندگان آنلاین را به خود جذب کنند.
اما شما چطور می توانید در تقابل با رقبای خود عمل کنید؟
جواب این سوال، طراحی گرافیک عالی برای محتوای شبکه های اجتماعی شماست.
بیایید چند نکته که باید برای طراحی پست های زیبا و جذاب در شبکه های اجتماعی رعایت کنیم را مرور کنیم.

 

 

از رنگ های برند خود در طراحی استفاده کنید.
رنگ ها ابزاری بسیار قدرتمند در شبکه های اجتماعی هستند چون راهی برای رساندن مطلب و حال و هوای برند شما، بدون بیان کلمات است. هنگام انتخاب رنگ مناسب برای برند خود ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • مشتریان یا مخاطبین شما خانم هستند یا آقا؟
  • شخصیت برند شما چیست؟
  • دوست دارید مشتریان یا مخاطبین تان با دیدن برند شما چه احساسی داشته باشند؟

روانشناسی رنگ و برندینگ، یک هنر اختصاصی است، بنابراین مطمئن باشید که رنگ هایی را برای برندتان انتخاب می کنید که در مورد شخصیت و تمرکز برند شما باشد.
رنگ های برند شما باید شامل دو تا چهار رنگ باشد و از آنها به طور مداوم در طرح های خود استفاده کنید.
به عنوان مثال، ایرانسل با استفاده از رنگ زرد در تمام طراحی های شبکه های اجتماعی، توجه زیادی را به خود جلب می کند.

ایرانسل

 

از فونت هایی استفاده کنید که نشان دهنده ی شخصیت برند شماست.
فونت هایی که در طراحی تان بکار می برید به پیام شما جان می دهد.
همانطور که در این نمونه از شامپوی اوه می بینید، فونت بکار رفته در طراحی استوری اینستاگرام، یک فونت منحنی و نرم است که باعث ایجاد حسی لطیف در بیننده است. این یک انتخاب خوب برای این محصول است.
حالا بیایید آن را با برند ژیلت مقایسه کنیم. در این مثال از یک فونت بزرگ و با گوشه های تیز استفاده شده است که ایجاد حسی ساده اما قوی و مردانه می کند.

طراحی برای شبکه های اجتماعی فرصتی عالی برای استفاده از مجموعه فونت های برند شماست. پس در استفاده از آنها خلاق باشید و سعی کنید از این فونت ها در طراحی تصاویر شبکه های اجتماعی برندتان استفاده کنید.

 

تصاویر را با فضای خالی مناسب طراحی کنید.
فضای خالی به قسمت هایی از طراحی اشاره دارد که فقط رنگ و بکگراند دیده می شود و قرار دادن متن در این قسمت ها، خوانایی طرح شما را بهبود می بخشد و به شما در انتقال پیام کمک می کند.
بیسکوییت گرجی با قرار دادن متن در مناطقی که به راحتی قابل خواندن است، از فضای خالی به طور موثر در صفحه اینستاگرام خود استفاده می کند.

اگر نیاز به ایجاد فضای خالی بیشتر در یک تصویر دارید، آن را بزرگ کرده و برش دهید. این به متن شما فضای بیشتری برای تنفس می دهد.

 

از طرح بندی های ثابت استفاده کنید.
با استفاده از چیدمان های شبیه به هم و حتی در ادامه ی هم، می توانید یک سری پست ایجاد کنید. این یک روش عالی برای سرگرم کردن و جذب کردن مخاطبان شما است، زیرا هر بار که از آنها در صفحات رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنید، برای مشتریان شما آشنا به نظر می رسند.
اطمینان حاصل کنید که طرح بندی ها با یک موضوع مشترک طراحی شده اند. دنت این روش را در صفحه اینستاگرام خود استفاده می کند و مجموعه ای از گرافیک ها را با پیشنهاداتی درباره نحوه خوردن دنت ایجاد کرده است و این یک روش هوشمندانه برای ایجاد محتوای بصری منحصر به فرد است که باعث ایجاد تعامل بیشتر بین برند شما و کاربران تان می شود.

 

اطلاعات و آمار برندتان را به صورت اینفوگرافیک نشان دهید.
اینفوگرافیک ابزاری قدرتمند برای استفاده برندها در شبکه های اجتماعی است. آیا می دانید برندهایی که از اینفوگرافیک استفاده می کنند ۱۲ درصد بیشتر دیده می شوند و رشد می کنند.
اینفوگرافیک ها از متن، آیکون و تصاویر تشکیل شده اند و می توانند ابزاری عالی برای نشان دادن حقایق و آمار و حتی محصولات مربوط به برند شما باشند.
مثلا این اینفوگرافیک همراه اول که در طراحی آن از رنگ های سازمانی خود استفاده کرده و همچنین بسته های اینترنت خود را معرفی کرده است.
اینترنت همراه اول

 

لوگوی برند خود را به طور مداوم استفاده کنید.
موقعیت و اندازه لوگوی خود را برای همه ی گرافیک های خود ثابت نگه دارید. اگر می خواهید جای آن را متناسب با نوع خاصی از طراحی، تغییر دهید، مطمئن شوید که از راست، مرکز یا چپ تراز باشد.
اندازه ی لوگوی شما هرگز نباید بر طراحی شما غلبه کند، و همچنین مهم است که خیلی کوچک نباشد. حداقل اندازه آرم خود را تعیین کنید و همه ها از همین اندازه استفاده کنید.
اگر صفحه ی اینستاگرام رایتل را دیده باشید، می بینید که نکات گفته شده را به خوبی رعایت کرده است.

به عنوان یک نکته اضافی ، هرگز لوگوی خود را به لبه طرح خود نچسبانید. همیشه اطراف آن را کمی فضای خالی بگذارید تا به خوبی دیده شود.

 

طراحی پست های خود را برای شبکه های اجتماعی مختلف بهینه کنید.
حضور در شبکه های اجتماعی مختلف باعث می شود که برند شما بیشتر شناخته شود. توجه کنید که هر کدام از آن ها ابعاد خاصی را برای تصاویر پست خود دارند.
طراحی تصاویر برای همه ی این شبکه های اجتماعی می تواند زمانبر باشد. پس الگوهایی را برای انواع پست ها ایجاد کنید و از آنها استفاده کنید. مثلا می توانید این ایده ها را امتحان کنید:

  • الگوی پست نقل قول
  • الگوی پست آموزشی
  • الگوی پست وبلاگ

در زیر چند نمونه از اندازه های پست و استوری اینستاگرام را خواهید دید:

اندازه های پست اینستاگرام

پست مربعی: ۱۹۳۶ در ۱۹۳۶ پیکسل
پست افقی: ۱۲۰۰ در ۶۲۸ پیکسل
پست عمودی: ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل
اندازه پست اینستاگرام

 

اندازه ی استوری اینستاگرام
استوری اینستاگرام: ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل

اندازه استوری اینستاگرام

 

تصاویر و گرافیک نسبت به متن اولویت دارند.
بیشتر مخاطبین شبکه های اجتماعی، منظور شما را از تصاویر بهتر و سریع تر از متن درک می کنند. پس بیشتر سعی کنید از تصاویر استفاده کنید.
استفاده از نماد ها و آیکون ها یک روش خلاقانه برای به حداقل رستندن متن در گرافیک است. مثلا استفاده از نماد هواپیما به جای کلمه ی پرواز.
اینکار باعث افزایش جذابیت بصری در طرح شما خواهد شد.

در واقع، اگر تصاویر شما به اندازه کافی قوی باشند، حتی ممکن است به هیچ متن یا طرح گرافیکی نیاز نداشته باشید. باز هم مثالی از پست اینستاگرام دنت:

میبنیم که یک تصویر قوی برای جذب طرفداران آنها کافی است.

 

حرف آخر
طراحی گرافیک تصویری برای شبکه های اجتماعی یک شغل تخصصی است، بنابراین مهم است که برای رسیدن به بهترین نتیجه، از اصول طراحی آگاه باشید.
طراحی خوب فقط ایجاد گرافیکی نیست که زیبا به نظر برسد، بلکه یادگیری شیوه ی بیان کردن منظور و جذب مخاطب در محیط رسانه  اجتماعی است که به سرعت در حال حرکت است.

 

همچنین ببینید:

طراحی برای خانم ها و آقایان

مجید حفیظی
مجید حفیظی

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

  1. ec گفته :
    ۱۶:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰

    نصاویر بیشترین تاثیر رو دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :