0


معرفی نرم افزار ایلاستریتور

دسته بندی ها : گرافیگ 30 تیر 1398 مجید حفیظی 4273 بازدید
آیکون ایلاستریتور

معرفی نرم افزار ایلاستریتور

نرم‌افزار گرافیکی ایلاستریتور (Illustrator) یکی دیگر از محصولات کاربردی کمپانی ادوبی (Adobe) است که به‌طور تخصصی برای کارهای گرافیکی و گرافیست‌ها طراحی و ساخته شده است.

ایلاستریتور نخستین بار برای سیستم عامل مکینتاش در سال ۱۹۸۷ نوشته و بعدها نسخه ویندوز آن نیز طراحی و به بازار عرضه شد. باز هم مانند سایر محصولات کمپانی ادوبی هر سال فیچرها و ویژگی‌های جدیدی برای استفاده تخصصی‌تر و البته کاربر پسندتر، در قالب ورژن جدید به آن اضافه می‌شود.

محیط این نرم‌افزار شباهت زیادی به فوتوشاپ دارد و کاربرانی که با فوتوشاپ کار کرده باشند به راحتی می‌توانند کار با این نرم‌افزار حرفه‌ای را یاد بگیرند.

اما تفاوتی که میان این دو نرم‌افزار است، تفاوت پیکسل و بردار (یا وکتور) است. در برنامه فوتوشاپ شما عکس‌ها را بر پایه پیکسل باز و ادیت می‌کنید اما ایلاستریتور کمی با معادلات ریاضی سر و کار دارد و بدون اینکه پیکسلی درکار باشد، با رسم بردار کار می‌کنید، البته این تفاوت به دلیل ماهیت کاربری آن‌ها نیز می‌تواند باشد، فوتوشاپ برنامه‌ای است که برای ادیت عکس‌های آماده طراحی شده ولی ایلاستریتور برای طراحی و خلق آثار گرافیکی، مانند لوگو، لوگوتایپ، تصویر سه بعدی و … نوشته شده است.

کار با وکتور باعث می‌شود شما طرح با کیفیتی داشته باشید و مانند فوتوشاپ با بزرگ کردن عکس مشکلی برای کیفیتش به‌وجود نیاید، از این رو به راحتی می‌توانید روی جزئیات طرح کار کنید. طراحی یا دانلود وکتورها باعث می‌شود شما در طرح‌های بعدی بتوانید به راحتی آنها را در محیط ایلاستریتور باز کنید تا مجبور نباشید طرحی را از اول بکشید و به راحتی تغییرات ریز و درشت را در آن اعمال کنید.

فایل‌های ساخته شده در این نرم‌افزار را می‌توانید با فرمت‌های EPS، Ai، SVG و PDF ذخیره یا ویرایش کنید.

از نمونه طرح هایی که با ایلاستریتور ساخته شده اند می توان به:

وکتور شمسه

وکتور نقشه ایران

وکتور بنر نوروز

اشاره کرد.

و نکته آخر این که ایلاستریتور قوی‌ترین و حرفه‌ای ترین نرم‌افزار گرافیکی است که تا کنون به بازار آمده و هر گرافیستی برای خلق آثار با کیفیت و قابل چاپ در اندازه بزرگ، باید کار با آن را یاد بگیرد، که این کار در حال حاضر به ممد اینترنت و ویدئوهای آموزشی و همچنین آموزشگاه‌های تخصصی کار چندان دشواری نیست.

مجید حفیظی
مجید حفیظی

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :